Vardagsliv med Angelica

Livet som singelmamma

#februariutmaning

Hälsa & Träning, Mat & Dryck Permalink6
 
Jag har beslutat mig för att under februari månad äta paleo. Jag har gjort det en vecka nu, fast med inslag av mejerier, och jag trivs bra med kosten. De som följer mig på instagram @vardagsliv_med_angelica har sett att jag sen en tid tillbaka höjt kolhydraterna, och det har inte gett mig något ökat sötsug. Jag älskar sötpotatis, och banan är suveränt som naturlig sötning.
 
Den här veckan gav - 3 kg på vågen och minus 2 cm runt magen. Känner mig mer som vanligt igen. Jag pendlar ju alltid i vikt, och nu ska jag ställa undan vågen igen så får jag se sen om det blir något mer minus eller om jag fortsätter pendla som vanligt.
 
Under februari månad ska jag dessutom fokusera mer på sömnen. Jag har så svårt för att lägga mig i tid på kvällarna. Men jag behöver verkligen sova minst sju timmar per natt. Helst åtta timmar. Men jag måste vara realistisk också. :-) Så det är helt enkelt fokus på bra mat och sömn och därmed också läkning av själen. 
 
Så min #februariutmaning blir att äta paleo och sova ordentligt. Häng gärna med på taggen på instagram!
 
Idag hade jag tid att fixa lite extra med frukosten, och den blev både god och snygg, mat för både öga och gom. I smoothien är det spenat, riven ingefära, frysta hallon och blåbär och 1 dl fet kokosmjölk. Toppad med pepparkaksgranola och kiwi.
 
Brödet är ett fröknäcke med ett avokadosmör på mosad avokado, flingsalt, olivolja, citron, och så ett kokt ägg. I teet hade jag 1 tsk kokosfett.
 
 
#1 - - Robex Lundgren:

mums

#2 - - lotta:

klickade mig in här hos dig, fina bilder och smootie inspiration, såg riktigt gott ut!

#3 - - Emelie:

Låter väldigt sunt och bra tycker jag! Lycka till!

#4 - - LCHF-arkivet:

Hej,
Just nu kör jag en tävling på min sida där man kan vinna ett presentkort värt 250:- hos Kryddtorget.se.
Den som först lägger upp 20 recept vinner.
Läs mer här: http://www.lchfarkivet.se/tavla-och-vinn-ett-presentkort-vart-250-hos-kryddtorget-se/

#5 - - LCHF-arkivet:

Hej!
Nu kan du vinna en prenumeration av LCHF-tidningen Matkärlek.
Det enda du behöver göra är att ladda upp ett recept på vår sida, www.lchfarkivet.se för att delta.
För varje recept du lägger upp får du en "lott", så ju fler recept desto större chans att vinna.
Mer info om tävlingen hittar du här: http://www.lchfarkivet.se/vinn-en-prenumeration-av-tidningen-matkarlek/

#6 - - Christina:

Ser gott ut, jag har läst om paleo och det verkar ju väldigt nyttigt.

Till top